Създаване на продажбена фуния
Фунията на продажбите е графично изображение на пътуването на клиента, започващо с първото впечатление от продукта или услугата и завършващо с покупката на този продукт или услуга. Това е силен инструмент, който може да помогне на организациите да анализират и подобрят своя процес на продажба, за да увеличат максимално броя на преобразуваните клиенти и размера на спечелените средства.
Фунията на продажбите често се разделя на множество фази, всяка от които съответства на определена стъпка в процеса на вземане на решение от потребителя.
Защо да създадеш продажбена фуния?
Искаш професионална реклама или създаване на продажбена фуния?
Не губи време, свържи се с нас сега!
Продажбена фуния
Ще ви представим задължителните стъпки, като спрямо нишата на бизнеса, стъпките могат да са повече:
Информираност
Това е началната стъпка от фунията на продажбите и там бъдещите купувачи научават за продукта или услугата, които се предлагат. Това може да стане чрез различни платформи, включително реклами, социални медии или от уста на уста, наред с други. В този момент от процеса основната цел е потенциалният потребител да разбере, че се предлага такъв тип продуктът или услугата, което ще привлече интересът му.
Когато потребителят бъде информиран за продукт или услуга, той започва да демонстрира интерес към него, когато направи повече проучване за продукта или услугата. В този момент бъдещите купувачи научават повече за въпросния продукт или услуга и започват да обмислят дали отговаря или не на изискванията, които са си поставили. Когато става въпрос за поддържане на интереса и ангажираността на клиентите, фирмите разполагат с различни стратегии, включително маркетинг по имейл, уеб семинари и безплатни тестове.
В този момент от процеса клиентът оценява продукта или услугата, за да реши дали отговаря или не на неговите изисквания и дали е подходящ или не за него. Клиентите, които са достигнали този етап, са сериозни относно извършването на покупка и оценяват продукта или услугата в сравнение с предлаганите сходни продукти от други конкурентни компании. В този момент брандът има възможност да разграничи своя продукт или услуга от конкуренцията и да отговори на всички възражения или опасения, повдигнати от потребителя.
След анализ на продукта или услугата, за да се установи дали отговаря или не на изискванията на клиента, клиентът следва да реши дали да направи покупка или не. В този момент потребителят вече е решил да направи покупка и е готов да предприеме следващата стъпка в процеса. Процесът на извършване на покупка може да бъде направен възможно най-прост и ясен чрез използване на различни стратегии, които са на разположение на бизнеса в наши дни, някои от които включват предоставяне на клиентите на различни опции за плащане и очертаване на процедурата за купуване в ясни и точни условия.
Потребителят сега е на етап след вече извършена покупка, след като е завършил транзакцията. В този момент от процеса потребителят има възможност да предостави обратна връзка под формата на ревю, да предложи продукта или услугата на други хора или да стане завръщащ се клиент. Това е възможност за компаниите да продължат да развиват връзката си с потребителите и да увеличат вероятността да правят бизнес с компанията отново в бъдеще. Задържането на клиенти може да бъде постигнато чрез използване на стратегии като обслужване на клиенти, последващи имейли за изграждане на лоялост или мейли за следпродажбено обслужане, както и програми за лоялност. Разбирането на концепцията за фунията на продажбите е от съществено значение за бизнеса, тъй като позволява на фирмите да определят точката, в която потенциалните клиенти изоставят процеса на покупка, и след това да направят корекции в пътуването на клиента, за да го подобрят и увеличат реализациите. Способността на една компания успешно да води потенциални потребители през процеса на вземане на решения и в крайна сметка да генерира приходи е пряко свързана със степента, до която всяка стъпка от фунията на продажбите е оптимизирана. Проследяването и оценката на успеха на всяка стъпка, докато тя напредва през фунията на продажбите, е основен компонент. Това може да бъде постигнато с помощта на различни технологии, включително A/B тестване, топлинно картографиране и Google Analytics. Бизнесите са в състояние да открият участъци от пътя на клиента, които се нуждаят от подобрение, и да в последствие да го подобрят, за да увеличат максимално реализациите, ако наблюдават и анализират правилно пътуването на своите клиенти. Например, ако една компания види, че значителен процент от потребителите изоставят етапа на оценка, това може да е знак, че продуктът или услугата не отговарят на изискванията на клиентите или че конкуренцията предлага по-добра сделка. Фирмата ще може да подобри цялостното изживяване на своите клиенти и да увеличи броя на реализациите, ако първо идентифицират проблемите и след това работи за разрешаването им. Персонализирането е още един важен компонент от фунията на продажбите, който трябва да имате предвид. Бизнесът е в състояние да персонализира изживяването на пътуването на клиента и да адаптира маркетинговите си усилия към индивидуалните изисквания и интереси на потребителя, когато събира данни от клиенти. Това може да бъде постигнато чрез различни стратегии, включително фокусиран имейл маркетинг, персонализирани предложения за продукти или персонализирани целеви страници, например. Вероятността бъдещ купувач да стане клиент, може да се подобри чрез използването на техники за персонализиране.
Заключение
Фунията на продажбите е силна идея, която компаниите трябва да разберат и подобрят, за да увеличат броя на реализациите, както и приходите. чрез опростяване на процеса на преобразуване и увеличаване на приходите. Това е графично изображение на пътуването, което клиентът предприема, и е разделено на множество етапи, всеки от които отразява отделна стъпка от процеса на вземане на решение за клиента.
Бизнесът е в състояние по-ефективно да води потенциални клиенти през процеса на вземане на решения, да подобри реализациите и в крайна сметка да стимулира растежа на приходите, когато всяка стъпка от фунията на продажбите е оптимизирана. От друга страна, за компаниите е от съществено значение да наблюдават и оценяват изпълнението на всяка стъпка, за да определят кои аспекти на процеса може да изискват работа и след това да направят необходимите модификации.
Персонализирането е друг основен компонент на фунията на продажбите. За да поддържат ангажираността на клиентите и да генерират интерес на различни етапи от фунията на продажбите, фирмите могат да използват различни стратегии, като имейл маркетинг, уебинари, безплатни изпробвания, обслужване на клиенти, последващи имейли и програми за лоялност. Това от своя страна увеличава вероятността клиентите да се върнат за допълнителни покупки.
Фунията на продажбите не е еднократна процедура, а по-скоро непрекъснат процес, който трябва да се проверява, актуализира и коригира редовно, за да се гарантира, че клиентското изживяване е оптимизирано и че компанията напредва към своите цели.
Като цяло, за да бъдат компаниите успешни на днешния конкурентен пазар, за тях е жизненоважно да имат фуния за продажби, която е внимателно разработена и оптимизирана, спрямо целите на бизнеса. Ние от digitalplus ще ви помогнем със създаването на продажбена фуния, което ще гарантира ръст на приходите ви.
Ценови Листи
Планове за създаване на продажбена фуния
Нашите експерти ще ти помогнат да постигнеш невероятни резултати в твоите рекламни кампании, а твоят бизнес ще покори нови върхове!
Индивидуален план
Индивидуален план
- за да използваш
- всички плюсове за своят бизнес
Пакет: Цялостен Анализ на Вашето Уеб Присъствие
Изчерпателният анализ на вашето уеб присъствие ви помага да се възползвате максимално от него. Нашите опитни професионалисти се грижат да анализират всеки аспект на вашия уебсайт, от съдържанието и дизайна до потребителското изживяване, за да идентифицират областите за подобрение. С нашите услуги за цялостен анализ можете да сте сигурни, че уебсайтът ви е оптимизиран за успех и че се възползвате максимално от вашето онлайн присъствие.