Search Маркетинг
Маркетингът в търсачките, понякога съкратен като SEM и наричан по-широко с неговия акроним, е жизненоважен маркетингов канал, който помага на компанията да генерира по-големи нива на онлайн трафик. Той помага при усилията за SEO и content маркетинга и премества уебсайта на вашата компания по-близо до горната част на страниците с резултати от търсене в Google, Bing и други търсачки.
Преди време SEM се използваше като всеобхватна фраза, която покриваше всичко, свързано с онлайн маркетинга при търсене, и включваше техники като SEO. През последните години обаче търговците започнаха да правят разлика между оптимизация за търсачки (SEO) и маркетинг за търсачки (SEM). Днес, когато хората говорят за маркетинг чрез търсачки (SEM), те имат предвид платена реклама в търсачките.
Защо да Използваш Search Маркетинг?
Search Маркетинг
Какво точно означава да рекламирате в търсачките?
Маркетингът в търсачките, е процес, който се състои от набор от подходи и стратегии, които се използват от компания или организация, за да се увеличи количеството трафик на посетители, който се насочва от страниците с резултати на търсачките към техните сайтове. Целта на search маркетинга е да увеличи експозицията на уебсайт, чрез използването на спонсорирано търсене, контекстно рекламиране и органични резултати от търсенето. Накратко, оптимизацията за търсачки (SEO) и рекламата с плащане на щракване (PPC) са включени под общия термин „маркетинг в търсачките“ (SEM).
Основен компонент на този вид маркетингов план е управлението на цялостната видимост на компанията или уебсайта в търсачките. Обикновено методите и стратегиите за органична оптимизация са единствените, които са включени в SEO. Тези техники и стратегии са разработени за подобряване на ефективността на уебсайт въз основа на алгоритмите за класиране, използвани от Google. С използването на оптимизация за търсачките един уебсайт може да бъде подходящо организиран и оптимизиран, за да привлича посетители органично (безплатно) чрез резултатите от търсенето.
От друга страна, SEM включва използването на всички маркетингови инструменти, които са достъпни от търсачките, което включва резултатите от платени реклами, които се показват в горната част на страницата с резултати от търсенето в Google.
Бизнесът е в състояние по-ефективно да увеличи приходите и продажбите чрез оптимизиране на търсачките и спонсорирано търсене, когато използват маркетинг в търсачките, който често се счита за стратегия с най-голяма възвръщаемост на инвестициите (ROI), когато става въпрос за харчене на пари за маркетинг.
Тези два подхода, когато се използват самостоятелно, имат потенциала да доведат до забележителни резултати; но когато се комбинират, те образуват мощен двигател за дългосрочни постижения.
Работата на SEM
Търсачките гарантират, че всяка заявка предоставя най-подходящите резултати, като използват сложни алгоритми, за да гарантират, че връщат информация за местоположението и всяка друга информация, която може да бъде полезна.
Когато става въпрос за платено рекламиране при търсене, което е компонент на маркетинга в търсачките, спонсорираните реклами получават по-високо ниво на експозиция от органичните резултати, като се позиционират в горната част и от дясната страна на страниците с резултати от търсачките.
Вземете например сценария, при който клиент иска да потърси продукт или услуга онлайн. След това той посещава търсачка и въвежда фразите, които търси (известни също като ключови думи). На страницата, която показва резултатите от неговото търсене, той забелязва много реклами за фирми, чиито ключови думи съответстват на термините, които е използвал при търсенето си. Тези реклами се показват на уебсайта заедно с други резултати от органично търсене, които съответстват на неговите ключови думи и са представени на видни места на страницата. Тъй като спонсорираните реклами се показват по-видно от органичните резултати, е по-вероятно те да бъдат много подходящи за конкретното търсене на клиента, което насърчава потребителя да кликне върху платената реклама, а не към органичен списък.
Генериране на повече приходи
Повече пари е основното предимство, което оптимизацията за търсачки (SEM) предлага на своите клиенти. Google разполага с някои убедителни факти, които предполагат, че техните резултати са по-подходящи. Google твърди, че всяка компания може да увеличи повече от четири пъти сумата, която инвестира в Google Ads. Въпреки че теоретично е възможно да спечелите два пъти повече от инвестираното, все пак трябва да сте наясно с дейностите, с които се занимавате, за да постигнете напредък към целите си. В крайна сметка маркетингът в търсачките (SEM) има способността да генерира повече приходи за компаниите и агенциите от маркетинговите кампании, които провеждат.
SEM може да се разглежда като канал за маркетинг в дъното на фунията, но също така има потенциала да допринесе за разпознаването на марката. Рекламите в мрежата за търсене, както Google обича да изтъква, могат да увеличат разпознаваемостта на марката с до 80%. Дори и да не се щраква върху реклами, имената на марки все още се показват на видно място в горната част на страницата с резултати от търсенето и хората все още могат да прочетат или разпознаят продукта или услугата, името на марката или URL адреса, когато срещнат рекламата. Потребителите, които търсят в интернет, може също да разберат за реклами, които включват ключови думи и фрази за търсене на конкурентни компании. Това е така, защото мозъкът има естествена тенденция да анализира елементи, които се показват един до друг.
Други форми на конверсии и цели, от които една компания може да се интересува, включват нови абонати, абонаменти за бюлетин, участие в конкурси и т.н. Парите не винаги са основната цел на маркетинговите инициативи. Всеки вид маркетингово усилие трябва да даде приоритет на оптимизацията за търсачки като основен двигател на преобразуването. Това се дължи на факта, че спонсорираните реклами често са свързани с целеви страници, които се концентрират върху преобразуването и помагат на посетителите да преминат през фунията на продажбите. Платената реклама, от друга страна, винаги е свързана с целеви сайтове, но органичните резултати почти никога не са. Платената реклама е изцяло фокусирана върху постигането на конкретна цел и увеличаване на реализациите в края на фунията, докато органичните резултати могат да подобрят разпознаването на марката и началните нива на активност във фунията.
Както вече споменахме, search маркетинга позволява на компаниите да увеличат броя на посетителите на своите сайтове и броя на реализациите, които получават при почти всеки бюджет. Ако обаче се съсредоточат върху публиката в техния район, това ще им бъде от полза много повече. Местният маркетинг позволява на потребителите да се свързват с регионални компании, които се намират в непосредствена близост до общността, която обслужват. Google е от полза за местните компании, тъй като им дава предимство, когато става въпрос за резултати от маркетинга в търсачките. Когато става въпрос за действително създаване на пешеходен трафик за техните местни заведения, местните SEM реклами им осигуряват по-добро представяне и им помагат да привлекат повече клиенти. Според едно проучване повече от 75 процента от потребителите, които търсят информация за местни фирми онлайн, ще отидат в истински магазин на следващия ден с надеждата да направят покупката, която са търсили.
Не само, че редовният уеб трафик е необходим на фирмите, за да поддържат своята онлайн експозиция и приходи, но също така е необходимо те да планират, предвиждат и бюджетират за бъдещето. За разлика от това, светът на интернет е пълен с необясними скокове и спадове в трафика редовно. SEM може да се използва за осигуряване на постоянен трафик за определени ключови думи и да помогне за опростяване на количеството трафик, преминаващ към даден сайт. Това може да помогне да се компенсират част от сътресенията, които се случват сега.
Способността да се привличат подходящи и квалифицирани посетители е едно от най-значимите предимства, които могат да бъдат получени чрез маркетинга в търсачките. За разлика от органичните резултати от търсенето, платената оптимизация за търсачки може да ви помогне да изградите целева аудитория, която е много по-вероятно да забележи и да взаимодейства с вашите реклами, отколкото типичният търсещ. Чрез платената реклама в търсачките можете да се насочите към посетителите на уебсайта на всяка стъпка от фунията на продажбите в допълнение към определена демографска група. Това би означавало, че трафикът на уебсайта, който получавате от спонсорирани реклами, е с по-високо качество от трафика на уебсайта, генериран от органичната оптимизация за търсачки.
Заключение
Тъй като маркетингът в търсачките има огромен потенциал да даде бързи резултати, реализации и повече пари, дори онези, които са скептични относно него, няма да трябва да чакат дълго, преди да бъдат превърнати във вярващи на спонсорирото съдържание в търсачките. От съществено значение е компаниите да поставят силен акцент върху спонсорираното съдържание (SEM), за да реализират както краткосрочни, така и дългосрочни резултати, да анализират тези данни за по-добри прозрения и в крайна сметка да превърнат търсещите в клиенти, които плащат.
Нека припомним, че ние от Digital Plus сме водеща агенция за дигитален маркетинг и може да се похвалим с богато портфолио и доволни клиенти, повишили трафика си с до 600% и продажбите с до 70% след провеждането на успешни кампании от тип search маркетинг. Ако и вие желаете да сте на първо място в страницата с резултати – свръжете се с нас!
Ценови Листи
Планове за Search Маркетинг
Нашите експерти ще ти помогнат да постигнеш невероятни резултати в твоите рекламни кампании, а твоят бизнес ще покори нови върхове!
Индивидуален план
Индивидуален план
- за да използваш
- всички плюсове за своят бизнес
Пакет: Faceook + Google Реклама
Нашият Facebook и Google Ads пакет предлага мощно решение за фирми, които искат да достигнат до по-широка аудитория и да стимулират повече продажби чрез насочена реклама. Нашият екип ще създаде и управлява ефективни кампании както във Facebook, така и в Google, за да достигне до вашата идеална аудитория, да увеличи присъствието на марката и да генерира повече потенциални клиенти и реализации.