Създаване на сайтмап
Sitemap са файлове, които включват информация за различните части на вашия уебсайт, включително страниците и съдържанието. Простите карти на сайта не са нищо повече от списък с URL адреси, но по-сложните карти на сайта могат да съдържат допълнителна информация, като например колко често актуализирате страниците на уебсайта си и приоритета на обхождане на определени страници в сайта.
Картите на сайта са достъпни и за потребителите на интернет, въпреки това търсачките често ги използват, за да получат повече информация за уебсайт и информацията, която съдържа той. Обикновен текст, RSS и XML са сред типовете файлове, които търсачките като Google и Bing позволяват. Що се отнася до тези формати, типът XML файл е силно препоръчителен поради факта, че предлага голяма степен на персонализиране и се поддържа от всички основни търсачки.
Защо да създадеш Сайтмап?
Ето някой от основните причини поради които твоя бизнес се нуждае от създаване на Сайтмап?
Създаване на Сайтмап
Някои собственици на уебсайтове, от друга страна, смятат, че картата на сайта е излишна, тъй като се използват толкова рядко от уебмастърите и тъй като повечето интернет потребители дори не знаят, че съществуват.
Ето и списък с най-важните обосновки защо е необходима карта на сайта за вашия уебсайт:
Предотвратява дублирането на съдържание
Когато качвате нов материал на уебсайта си, може да е доста утежняващо да откриете, че вашите конкуренти вече са го копирали и го публикуват повторно на собствените си уебсайтове. Когато има две страници с еднакъв материал, търсачките ще индексират страницата, която първа е пуснала съдържанието. Въпреки това, поради факта, че уебсайтът на вашия конкурент е класиран за вашето съдържание, търсачките не винаги могат да идентифицират правилно страницата, която е публикувана от оригиналния автор. Всяка търсачка може бързо да проучи страниците на вашия уебсайт, ако имате карта на сайта, която позволява да се идентифицира оригиналния издател на съдържанието. Може да успеете да определите датата на първото публикуване на страницата в зависимост от вида на картата на сайта, която създавате. Това ще помогне за ограничаване на вероятността информацията да бъде дублирана.
Когато вашият уебсайт приключи с изграждането и бъде публикуван успешно, картата на сайта ще се трансформира в XML формат. Този протокол е разработен от Google, за да помогне на разработчиците да публикуват връзки от различни части на техните сайтове. Всички най-популярни търсачки се придържат към един и същ стандарт. Картите предоставят информация за наскоро актуализирани страници, което от своя страна помага на вашия уебсайт да се показва в резултатите от търсенето. От друга страна, те не обещават, че всяка връзка и страница ще бъдат обходени. Важно е да имате предвид, че актът на сканиране на уебсайт не гарантира непременно повишаване на класирането му или индексацията по определени ключови думи. В днешния свят имате възможност или незабавно да публикувате карта на сайта, или да изчакате търсачките да я открият, което отнема повече време.
Използването на sitemap ще бъде достатъчно, за да убедите търсачките да предоставят на вашите видеоклипове и снимки по-добро класиране, имайки възможност да включите информация за снимките на вашия уебсайт в основната карта на сайта. Тези метаданни може да съдържат URL адресите, на които са поставени снимките, географското местоположение, описанията, URL адресите за лицензиране и заглавието на изображението. Добра идея е да се състави отделнен sitemap, който описва подробно метаданните, свързани с всички видеоклипове, които са или вградени, или съхранени във вашия домейн. Това може да съдържа място за миниизображението, описание, заглавие, дължина, брой показвания, оценка, категория и много повече информация.
В дългосрочен план вашият уебсайт ще продължи да се разширява. Можете да добавите магазин за електронна търговия, който има няколко категории, можете да разширите гамата от неща, които продавате, или размерът на вашия уебсайт може да се увеличи, когато допълнителни служители се присъединят към вашия бизнес. От друга страна, това може да накара посетителите да не знаят какво предлагате и къде трябва да отидат. Картата на сайта служи за същата цел като картите на търговски центрове и универсални магазини. Възможно е той да функционира като директория за потребители, които имат проблеми с намирането на страниците, които търсят в уебсайта. Поддържането на карта на сайта за корпоративен уебсайт е от съществено значение, за да се следят всички страници и да се проверява дали те присъстват някъде в сайта.
Когато разкриете местоположението на вашата карта на сайта на търсачките, те ще ви предоставят информация за процеса, чрез който обхождат вашия уебсайт. След като се приключи със създаването на картата, следва да се използва Bing Webmaster Tools и Google Search Console, за да изпратим URL адреса на местоположението, където се съхранява тя. Тези търсачки ще обходят вашият sitemap и ще ви предоставят отчет за своите констатации, след като обходят споменатите там URL адреси. Проблемът с обхождането ще бъде споменат в отчета, ако някоя от търсачките не могат да индексират определен URL адрес, който е включен във вашата карта на сайта.
Когато използвате карта на сайта, е възможно някои от връзките на вашия сайт да започнат да се появяват в органичните списъци на търсачки като Google. Google показва връзки към сайтове под описанието на уебсайта в други органични резултати, за да улесни потребителите да намерят материал на уебсайта, който отговаря на техните нужди и е от полза.
Конкретната стойност на вашия уебсайт може да бъде определена с помощта на карта на сайта, тъй като това е документ, който се основава на съдържанието в него. Оптимизирането на sitemap-а за търсачки с помощта на оптимизация за търсачки (SEO) може да ви помогне да установите кои ключови думи са най-приложими и оригинални за поставяне във вашата карта. Анкерните текстове са фантастичен инструмент за генериране на уместност на ключови думи за уебсайтове и са силно препоръчителни.
Ако нямате карта на сайта, няма възможен начин да управлявате честотата, с която търсачките сканират отделните страници на сайта ви. След като сте създали карта на сайта, присвояването на стойност като приоритет на обхождане на отделни страници е лесен процес. Можете например да дадете на началната си страница стойност на приоритет от 100%, докато на страниците с категории - приоритет от 80%. Поради това може да сте напълно уверени, че търсачките ще сканират всичките ви страници, но със специален фокус върху най-важните.
Увеличаване на броя страниците, индексирани в резултатите от търсенето
Наличието на карта на сайта ще доведе до индексиране на страниците на вашия уебсайт в резултатите от търсачката. Важно е да имате предвид, че търсачките сканират sitemap-а по същия начин, по който обхождат другите файлове, като използват посочените URL адреси, за да намерят страници с ново съдържание. Ако някоя от търсачките попаднат на URL адрес, който все още не е индексиран в техните резултати, те ще го включат в индекса.
Вероятно трябва да ограничите броя на етапите, които предприемате, до абсолютния минимум, когато става въпрос за фунии за реализация или фунии за дигитален маркетинг. Обосновката зад това е, че колкото по-голям е броят на етапите, включени в процеса, толкова по-голяма е вероятността посетителите да напуснат вашия уебсайт, без да се регистрират или да завършат своята транзакция. Ако искате да откриете основните етапи, които да включите във вашата фуния за реализация, можете да откриете, че картата на сайта е полезна. Наличието на визуална картина на вашата фуния може да направи много по-лесно опростяването на нейните процеси. След като сте разработили карта на сайта, опитайте такава, за да потвърдите, че не сте пропуснали никакви възможности да добавите още стъпки някъде из нея. Колкото по-рано започнете прецизно да проследявате вашите фунии за реализация, толкова повече пари ще имате потенциал да генерирате.
Заключение
Създаването на sitemap е изключително полезна SEO техника, тъй като позволяват на собствениците на уебсайтове да предоставят на търсачките метаданните, от които последните се нуждаят за съдържанието, публикувано на техният сайт. В допълнение към тези предимства, той помага за предотвратяване на дублиращо се съдържание и насърчава търсачките да индексират повече от страниците на сайта. Дава приоритет на обхождането.
Ценови Листи
Планове за Създаване на Сайтмап
Нашите експерти ще ти помогнат да постигнеш невероятни резултати в твоите рекламни кампании, а твоят бизнес ще покори нови върхове!
План Старт
План Старт
- Създаване на Sitemap за CMS платформи
План Премиум
План Премиум
- Създаване на Sitemap за custom уебсайт
Пакет Social: TikTok + Facebook + Instagram
С Пакет Social ти комбинираш невероятни кампании в трите най-известни платформи в света. Тази комбинация може да ти донесе огромно повишаване на оборота и печалбата, както и разпознаване на твоята марка! Намери лоялни клиенти които ще пазаруват от теб отново и отново. Свържи се с нас за повече информация или кликни на бутона по-долу за допълнителна информация.