Проучване на таргет групи
За да постигнете успех на дигиталния пазар, трябва да се съсредоточите върху придобиването на колкото се може повече нови клиенти. Като вземем предвид този факт, не е изненадващо, че много организации вярват, че трябва да положат усилия, за да предадат посланието си на възможно най-много отделни лица.
В края на краищата, с колкото повече хора потенциално можете да се свържете, толкова повече потребители можете да привлечете, ако разширите обхвата си, но това не е самата истина. Ние сме залети с огромно количество информация на последователна основа в съвременния дигитален свят, всъщност всеки месец се генерират над 82,6 милиона нови статии. Има значителна вероятност съобщението ви да се изгуби в това море от нефокусиран шум, ако не излизате активно и не говорите към целенасочен набор от хора.
Как да проучиш своята целева аудитория?
Когато се насочите към определен пазар, това не винаги означава, че трябва да изключите онези, които не отговарят на изискванията на този пазар. Целевият маркетинг, от друга страна, ви позволява да насочите съобщението си конкретно към подходящия пазар и видовете клиенти, които е най-вероятно да направят покупка от вас. Ако имате ясно описание на вашата целева демографска група, с която да работите, можете да намалите сумата, изразходвана за привличане на клиенти, като същевременно увеличите сумата пари, която правите, като се свържете с най-ценните потенциални клиенти във вашата мрежа. Ще можете да изведете марката си на пазара по възможно най-спестяващ време и пари начин, ако успеете правилно да идентифицирате личностите, които представляват вашата таргет група.
Проучване на таргет групи
Нека разясним какво точно се разбира под понятието „целева аудитория“ или “таргет група” и защо е необходимо да има такава.
Преди да можете да започнете да изброявате демографските данни на вашата целева аудитория или да търсите в многото видове целева аудитория, първо трябва да разберете причината, поради която сегментирате списъка си с потенциални посетители. Конкретен набор от клиенти, които е най-вероятно да реагират благоприятно на вашите промоции, стоки и услуги, е пример за това какво се има предвид под термина „профил на целевата аудитория“.
Доста често проучването на целева аудитория се основава на определени характеристики като регион, възраст, доход и т.н. Например, ако управлявате бизнес, който продава козметика, вероятно искате да се насочите към клиенти жени, които са във финансова позиция да закупят вашите стоки и които живеят в регион, до който можете да ги изпратите. Важно е да имате целева аудитория понеже езикът и съдържанието, които използвате, за да ангажирате аудиторията си, може да не са толкова успешни с една таргет група, отколкото с друга. Намирането на дефиниция на вашата целева аудитория може да ви помогне да развиете тон на гласа, който ефективно да комуникира с вашия целеви потребител.
Проучването на вашата таргет аудитория по същество ще ви даде посока, в която да вървите с маркетинга си и ще гарантира, че вашето послание е по-последователно, което ще ви позволи да укрепите връзката си с клиентите. За да разберете коя е вашата целева аудитория, трябва да вземете предвид качествата, които могат да бъдат използвани, за да разграничите един клиент от друг. За да усъвършенствате напълно целевата си демографска група, разработването на потребителска личност е може би най-полезната стъпка, която можете да направите като бизнес. От друга страна, можете да получите преднина, като разгледате демографията на различните си таргет групи, за да определите някои от най-съществената информация, която трябва да знаете за хората, които биха могли да станат ваши клиенти.
Потенциални сегменти от вашата целева аудитория:
Демографска разбивка на целевата аудитория въз основа на възраст
Хората от различни възрасти се държат по различни различни начини. Интересно е да се отбележи, че лицето, към което се насочвате, може да не е непременно това, което е най-вероятно да се възползва от вашия продукт. Например, ако правите анализ на вашата целева аудитория за бебе, тогава вашата целева аудитория е по-вероятно да се състои от нови родители, а не от бебета. Когато нямате ясен възрастов диапазон за вашите клиенти, стремете се да поддържате целевия си пазар възможно най-малък.
Има само няколко фирми, които разполагат с необходимите ресурси, за да се конкурират успешно за потребителите по целия свят. Когато обхватът ви е толкова широк, не само е по-трудно да привлечете вниманието на хората, но също така е малко вероятно да можете да предоставяте услугите и стоките си на хора във всяка нация. Ако не предоставяте услуги в цифровата сфера, трябва да помислите как можете да взаимодействате с нови клиенти локално.
Личността е основен компонент на успешния маркетинг и е нещо, което трябва да бъде включено във всяка ваша инициатива. Винаги си струва да помислите какво е ценно и какво не е ценно за вашия клиент, когато обмисляте как да определите таргет групата за вашия бизнес. Трябва да знаете какви неща правят вашите клиенти в свободното си време, както и кои теми са важни конкретно за тях. Ако искате да се свържете с по-млада аудитория, която е загрижена за социалната отговорност, например, можете да изберете да положите повече усилия, за да покажете своята етична страна.
Днес в света има много разнообразен асортимент от бъдещи клиенти. Всъщност пазарът за всяка една конкретна марка почти със сигурност е изключителен за съответната фирма. В края на краищата, всеки бизнес работи под уникален набор от основни ценности, отличителна мисия и единствен по рода си подход за генериране на приходи. Важно е да знаете, че за да създадете успешна потребителска личност, често трябва да смесите няколко различни черти.
Когато се опитвате да разберете как да дефинирате целева аудитория, има много различни съображения, които може да вземете предвид, именно поради тази причина, ние от Digitalplus съветваме да се доверите на експертите с опит, понеже за вас ще бъде много по-лесно да създадете фирма, която наистина привлича вниманието на вашата целева аудитория, ако имате задълбочено разбиране на желанията, целите и трудностите, пред които е изправен вашият целеви пазар. И все пак нека ви разкрием как можете да започнете да създавате успешен профил за вашата целева аудитория, следвайки тези стъпки.
За да проектирате профила на вашата целева аудитория е нужно:
- Да се определят изискванията и предизвикателствата, пред които са изправени вашите идеални клиенти.
Тоест, „уникалното предложение за продажба“, често известно като USP, е един от основните начини, по които една фирма може да се отдели от своите конкуренти на всеки пазар. За да изберете перфектното уникално предложение за продажба (USP), трябва да се поставите в позицията на определен вид потребители. Това не само ви помага да разберете по-добре вашата целева аудитория, но също така гарантира, че продуктът или услугата, които разработвате, ще имат значително влияние върху пазара. Това е така, защото идентифицирането на желанията, очакванията и проблемите на вашата целева аудитория ви помагат да ги разберете по-добре.
- Да се създадат клиентски профил за настоящи клиенти
Получаването на вътрешен поглед на настоящите си клиенти и потребители ще ви осигури възможно най-точната картина, дори ако имате само няколко клиенти в момента, пак си струва да се разбере какво е общото между тях. Повтарящите се клиенти, които са лоялни към вашата марка, могат да предоставят ценна представа за типа потребители, които трябва да се стремите да привлечете с вашите стоки.
Желателно е да събирате отзиви от клиенти, използващи вашият продукт или услуга, защото те са отличен подход за започване на изграждането на маркетингова кампания.
- Да се проучат другите претенденти в областта.
Нужно е да се придобие представа за клиентите, към които се стремят вашите конкуренти, и да се констатира дали типът клиент, който те търсят, е подходящ и за вашата компания. Докато се анализират маркетинговите стратегии на вашите конкуренти, едновременно се търсят решения за запълване на празнините, оставени от тяхното отсъствие, което може да се окаже ефективна стратегия за увеличаване на потенциала ви за продажби и за открояването ви от конкуренцията.
Заключение
Вече е общоприето, че най-успешният метод за една марка да продължи да съществува на настоящия пазар е да съумее да идентифицирате целевата таргет аудитория и да създаде потребителски профил за тази аудитория.
За да се разработи марка, продукт или услуга, които ще процъфтяват в днешната жестока бизнес среда, трябва да има задълбочено разбиране на желанията, изискванията и очакванията на вашите клиенти.
Именно така можете да гарантирате, че вашите съобщения ще бъдат чути от подходящите за вас клиенти.
Може всичко това да ви звучи като детска игра, но може да гарантираме, че никак не е лесно да се пресеят множество потенциални клиенти, понеже за да ги подканите към покупка, трябва да изразходвате определен ресурс, а ако това се окаже неправилната таргет група, трябва да насочите усилията и проучванията си към изцяло нова такава.
Именно за да спестим всички тези главоболия и похабяване на парични средства, ние от Digitalplus гарантираме 100%-тово таргетиране на правилната целева аудитория, в следствие на 11 годишният ни опит, работата с над 350 клиента и сътрудничеството си с над 25 агенции за анализиране на данни. Не губете време и пари – обърнете се към експертите!
Ценови Листи
Планове за проучване на таргет групи
Нашите експерти ще ти помогнат да постигнеш невероятни резултати в твоите рекламни кампании, а твоят бизнес ще покори нови върхове!
План Старт
План Старт
- Базово проучване
- Идентифициране на целевата аудитория
- Демографски анализ
- Основни прозрения и препоръки
План Про
План Про
- Задълбочено проучване
- Идентифициране на целевата аудитория
- Демографски анализ
- Поведенчески анализ
- Анализ на конкурентите
- Задълбочени прозрения и препоръки
Индивидуален план
Индивидуален план
- за да използваш
- всички плюсове за своят бизнес
Пакет: Пакет Автоматизация и Оптимизация
В нашата агенция за дигитален маркетинг предлагаме експертни услуги за автоматизация и оптимизация, за да ви помогнем да увеличите максимално ефективността на вашите кампании. Ние разбираме важността на автоматизацията и оптимизацията в дигиталния маркетинг, поради което отделяме време, за да анализираме вашите кампании и да разработим стратегии, които са съобразени с вашите специфични нужди.