Монетизация от YouTube
Популярността на видео съдържанието е на рекордно високо ниво, особено след пандемията. Изгледани са повече от 12 милиарда минути видеоклипове онлайн само през 2020 г. и тези цифри продължават да растат, което го прави отличен момент да се концентрирате върху създаването на видео съдържание.
Нека разясним какво точно означава „монетизиране“ на YouTube, с възможно най-прости думи: Монетизацията в YouTube се отнася до процеса на печелене на пари от вашите качени видеоклипове.
За да можете да печелите пари от вашите видеоклипове в YouTube, ще трябва да изпълните редица условия и да се регистрирате за партньорската програма на YouTube (YPP).
Защо да монетизираш?
Монетизация от YouTube
Според YouTube, за да отговаряте на условията за монетизация, трябва да имате поне 1000 абонати на канала си и 4000 часа гледане, натрупани през предходната година.
Можете да увеличите тези числа, като произвеждате материал с високо качество и едновременно с това рекламирате канала си. Освен това има няколко други предварителни условия, които трябва да бъдат изпълнени, преди да можете да настроите и монетизирате своя канал. Условията за монетизиране на канал в YouTube не са много тежки и печалбите са значителни.
След като станете член на Партньорската програма на YouTube, успехът на вашите видеоклипове зависи изцяло от това колко добре се представят в платформата, вашите потенциални приходи ще се увеличат в зависимост от това колко пъти е видян вашият материал.
Ще разкрием списък с най-добрите методи, с които можете да правите пари в YouTube:
Реклами в YouTube
YouTube рекламите, които се възпроизвеждат преди или по време на вашите видеоклипове, са най-конвенционалният подход за осигуряване на приходи от канала ви. Ако сте член на партньорската им програма, имате възможността да печелите от отделни или множество видеоклипове в целия си канал чрез използването на реклами. Имайте предвид, че за да бъде разрешено на вашите клипчета да излъчват реклами, те трябва да спазват ограниченията за съдържание, определени от YouTube. Имате пълна свобода на преценка при поставянето на реклами във вашите видеоклипове, тъй като платформата предлага разнообразие от рекламни стилове.
Платено спонсорство е, когато компании плащат или спонсорират криейтър, за да използва или покаже техния продукт във видеоклип. Това може също да се нарече продуктово позициониране. Спонсорствата могат да бъдат предоставяни от фирми на производители на съдържание, въпреки това тази подредба е от полза не само за инфлуенсърите, но и за тяхната публика. Придобиването на спонсорство е предизвикателство, но може да доведе до значителни ползи, особено ако имате канал, който има много последователи и голямо влияние, можете да се обърнете към подходящи фирми във вашата област и да ги помолите да си сътрудничат с вас за видеоклип.
Когато станете член на програма за афилиейт маркетинг, вие ще използвате специална връзка, за да насочите аудиторията си към продукта или целевата страница на определен бизнес, след което, ще получите комисионна от транзакцията, ако потребителят успее да направи покупка чрез вашата връзка. Партньорска програма може ви да осигури допълнителни доходи, но печалбите не са толкова високи, колкото тези от платено спонсорство. Можете да бъдете партньор на компания, чиито стоки вече използвате и дори да предоставите код за отстъпка, който вашите последователи да използват. Знаете ли, че реклама в Instagram под формата на видеоклип генерира около три пъти повече взаимодействия от реклама в Instagram под формата на пост. Същото може да се каже и за реклама в Facebook, където видео рекламите имат процент на реализация, който е с 20% до 30% по-висок от този при снимките. В допълнение, CTR за подходящи видеоклипове е около два до три пъти по-висок.
Членството в канали в YouTube изисква периодично месечно плащане в замяна на достъп до уникални предимства. Създателите имат възможността да предоставят на членовете на канала уникални предимства, като ексклузивни отстъпки за продукти, индивидуални чатове на живо или ексклузивно видео съдържание. Сумата, която потребителите плащат, за да станат членове, се определя от създателя на канала, но той трябва да има поне 1000 абоната, за да може да активирате тази опция.
Patreon е платформа, която позволява на дигиталните продуценти, художници, автори и предприемачи да предоставят специални стимули на покровители, които подкрепят техния канал и съдържание. Ако имате специални последователи, можете да използвате и тази функция. Като алтернатива на абонамента за канал в YouTube, платформата за групово финансиране Patreon става все по-популярна сред продуцентите и търговците в YouTube, въпреки това, ако имате многостепенно членство, можете да изберете различни предимства, които да предоставите на клиентите, независимо от броя на абонатите, които имате. Предоставете на своите поддръжници уникален и ексклузивен материал, като филми, заснети зад кулисите, както и предимства, като ранен достъп и индивидуално време за тях.
Опция за търговия на дребно ще бъде показана на всяка видео страница, която има повече от 10 000 последователи. Това позволява на по-големите канали да продават продукти. Ако сте създали солидна общност около бизнеса си, може да успеете да генерирате допълнителни приходи, като предлагате на своите последователи маркови продукти чрез платформата. Това е особено полезно за канали които може да нямат собствени уебсайтове, но все пак искат да предложат неща на своите фенове и абонати.
Ако някога сте гледали предаване на живо, вероятно сте забелязали, че някои съобщения в чата са подчертани и изпъкват по-видно от други, тъй като се дава възможност на продуцентите на съдържание да активират Super Chat на своите предавания на живо. Вашата публика има възможност да похарчи от $1 до $500, за да бъде подчертано тяхното съобщение в чата на живо, като вие използвате тази опция за осигуряване на приходи. Функционалността на Super Stickers е аналогична на тази на Super Chat, потребителите имат възможност да купуват и обменят забавни стикери, вместо да купуват текстове за чат. След това тези стикери се закачат в горната част на потока от разговори в опит да привлекат вниманието на предпочитания от потребителя създател. Функцията Super Thanks дава възможност на потребителите да изразят публично своята благодарност към производителите на тяхното любимо съдържание. Потребителят ще получи анимиран GIF и специално обръщение в чата на живо, ако дари малка сума. Това са фантастични функции за дигитални артисти или компании, които произвеждат учебно и информативно видео съдържание. Тези супер функции не само осигуряват малко допълнителни доходи, но също така дават възможност на вашите най-отдадени последователи да изразят своята признателност и подкрепа за информацията, която създавате.
През месец май 2021 г. YouTube въведе фонд от 100 милиона долара, предназначен само за производството на Shorts. Поради това създателите имат потенциала да печелят от $100 до $10 000 на месец, в зависимост взаимодействието и гледанията на техните късометражни клипчета. Тъй като трафика се преразглежда на месечна база, дори ако не отговаряте на изискванията за един месец, можете да го направите за следващия месец и обратно. Тъй като участието в YPP не е задължително, за да се класирате за YouTube Shorts Fund, това представлява значителна възможност за хора, които не могат да изпълнят критериите на програмата YPP.
Премиум членство в YouTube
YouTube Premium е платена програма за членство. Членовете получават достъп до материали, които не включват реклами, могат да изтеглят видеоклипове и могат да активират възпроизвеждане във фонов режим, наред с други предимства. Ако абонат на YouTube Premium гледа видеоклип на създател, създателят все пак ще получи ли компенсация, ако съдържанието се монетизира чрез реклами? За наше голямо щастие - разбира се. Според YouTube продуцентите ще започнат да получават плащания от приходи от абонаменти в началото на всеки месец, точно както биха получавали плащания от приходи от реклама. Сумата, разбира се, е пропорционална на броя пъти, когато абонатите на Premium гледат вашите филми.
YouTube BrandConnect е платформа, която обединява създатели и фирми с цел провеждане на кампании със съдържание. Когато става въпрос за предложения за продукти, публиката се доверява на производителите, освен това използването на BrandConnect прави възможно формирането на партньорства между канали в YouTube и фирми. В момента само потребители в Съединените американски щати, Канада и Обединеното кралство имат достъп до тази услуга. Производството и разпространението на видеоклипове е полезно за една компания по повече от един начин. Осигуряването на приходи от вашето съдържание в YouTube е друга фантастична възможност за осигуряване на вашата финансова стабилност.
Заключение
Както вече разбрахте, YouTube е платформа, която предлага толкова възможности, за които най-вероятно до сега не сте и предполагали. Една от най-интересните е монетизацията от видеа. За щастие ние от Digital Plus имаме солиден опит в това направление, така че, може да се обърнете към нас за допълнителни въпроси.
Ценови Листи
Планове за монетизация от YouTube
Нашите експерти ще ти помогнат да постигнеш невероятни резултати в твоите рекламни кампании, а твоят бизнес ще покори нови върхове!
План Старт
План Старт
- Създаване на бизнес акаунт
Индивидуален план
Индивидуален план
- за да използваш
- всички плюсове за своят бизнес
Пакет: Интернет сигурност
Пакетът за интернет сигурност предоставя на бизнеса цялостна защита за техните онлайн активи и чувствителна информация. Нашият екип от експерти ще внедри най-новите мерки и технологии за сигурност, включително защитни стени, криптиране и редовни одити на сигурността, за да се предпази от кибер заплахи и да осигури сигурна онлайн среда за вашия бизнес.