Изграждане на лоялност
Имейл маркетингът без съмнение е един от най-успешните маркетингови методи, които една компания може да използва, за да увеличи степента на лоялност на клиентите си.
Нека започнем, като разгледаме една от основните причини, поради които компаниите губят клиенти, а именно неуспехът да поддържат връзка със съществуващите такива.
Имейл маркетингът е отличен инструмент за поддържане на комуникация с клиентите и поддържането им в крак с новостите, свързани с компанията. Това е чудесен начин да създадете връзка с тях и да запазите вашата компания в мислите им за по-дълъг период от време.
Защо да изградиш на лоялност?
Изграждане на лоялност
След като сте съставили списък с имейли, има множество различни действия, които можете да направите.
–Изпращане на ексклузивни оферти и отстъпки до отделни клиенти чрез имейл: Изпращането на промо имейли на вашите клиенти, които са ексклузивни за тях като клиенти, е чудесен начин да ги накарате да се почувстват оценени. Можете например да им предоставите ранен достъп до чисто нов продукт или да им предоставите уникална отстъпка при последваща покупка.
–Поддържайте комуникация чрез имейл: Когато потребителите имат повече информация за вашата компания, те ще имат по-голяма склонност да ви се доверяват и ще е по-вероятно да запомнят вашата марка в дългосрочен план. Може да искате да помислите за изпращане на редовен имейл бюлетин до вашите потребители, в който да ги информирате за най-новите разработки и новини за вашата компания.
– Използвайте електронната поща, за да информирате вашата клиентела: Изпращането на имейл до настоящите ви клиенти с материал, който може да им бъде от полза, е отличен подход за комуникация с тях. Обучението на вашите потребители и утвърждаването на вашата марка като авторитет в индустрията могат да бъдат постигнати с помощта на този метод.
Има редица предимства за вашата компания, които могат да дойдат от развитието на дълготрайни взаимоотношения с вашите потребители. В среда, характеризираща се с интензивна конкуренция и непостоянството, изграждането на лоялност е решаваща стратегия за разрастване на вашата компания и консолидиране на вашата част от пазара.
По-рентабилно е да запазите съществуващите потребители, отколкото да намерите нови.
Това е един от най-убедителните аргументи, но често се пренебрегва или излючва изцяло от търговците. Съществуващата клиентела е златна мина за бизнеса. Вярно е, че има цена, свързана със задържането на клиент, независимо дали това се постига чрез програми за лоялност или голямо разнообразие от оферти и бонуси.Но въпреки факта, че това си е разход, той все още е много по-малък от цената за привличане на нови клиенти.Всъщност тактиката за набиране на нови клиенти почти често завършва с ценова война с други фирми, което е пагубно от икономическа гледна точка.
Консултантската компания CSC Peat Marwick проведе интервюта с редица от най-известните търговци на дребно като част от проучване за лоялността на клиентите към марките. Деветдесет и три процента от запитаните фирми определят лоялността на клиентите като един от основните си източници на конкурентно предимство. По-важното е, че докато постоянните клиенти съставляват средно само 20% от цялата им клиентска база, тези постоянни клиенти са отговорни за 80% от общите приходи на компанията. Например, изследване, проведено от Bain & Company, установи, че повишаване на икономическата ефективност между 25 и 55 процента може да бъде постигнато чрез подобряване на процента на задържане на клиенти само с 5 процента. Тези цифри отварят очите ви: така става ясно, че преданият потребител купува повече от другите. И преди всичко той прави по-чести покупки. За разлика от нелоялния потребител, лоялен клиент е някой, който купува от вас повече от веднъж. Поради тази причина увеличаването на процента на повтарящи се покупки от съществуващи клиенти е от решаващо значение за финансовия успех на компанията. Оборотът и рентабилността на фирмите се влияят благоприятно, когато имат лоялни клиенти.
Клиентите стават все по-непостоянни. От съществено значение е да се приложи стратегия, която е ориентирана към клиента, ако искате да намалите нестабилността.
Клиентите са по-малко склонни да се откажат, когато имат лоялни отношения с дадена марка, тъй като тя насърчава емоционална връзка между потребителя и бизнеса.
Друга линия на разсъждение, която има смисъл тук, е идеята, че има цена, свързана със загубата на потребител, който е бил лоялен към вашата марка.
Навлизането на Free на пазара накара Orange, SFR и Bouygues Telecom да загубят стотици хиляди абонати, тъй като нямаха достатъчно лоялни клиенти. Тези телефонни компании впоследствие са осъзнали значението на лоялността на клиентите и в резултат на това са положили значителни усилия в тази област.
Когато клиент е доволен от услугите, които получава от дадена компания, е по-вероятно да предложи този бизнес на други, като по този начин действа като посланик на марката. В ерата на социалните мрежи, предаването от уста на уста и абонаментите имат потенциала да повлияят много силно на вашия бизнес. Би било ужасна загуба на време и усилия да не вземем това предвид. Поради тази причина е важно да инвестирате в лоялността на вашите съществуващи потребители, за да можете да привлечете нови. В крайна сметка задържането на съществуващи клиенти и намирането на нови перспективи не са конкурентни стратегии, а по-скоро допълващи се.
Когато клиентът оценява качеството на стоките и услугите на дадена компания, е по-вероятно да създаде емоционална връзка с този бизнес. Отдаден клиент ще бъде готов да предостави обратна връзка и предложения, за да ви помогне да подобрите вашите продукти и услуги. Можете да направите това, като им изпратите онлайн въпросник или като започнете краудсорсинг, за да получите техните отзиви. Включването на вашите най-отдадени потребители в процеса на разработване и усъвършенстване на вашия продукт или услуга на свой ред ще укрепи връзката ви с тези клиенти.
За един служител винаги е по-приятно да работи с доволни клиенти, отколкото с потребители, които са недоволни от обслужването им. Социалната атмосфера във вашата компания ще се подобри в резултат на увеличаване на удовлетвореността на клиентите чрез задържане на тези клиенти. В по-широк смисъл, за даден човек е удовлетворяващо да работи за фирма, която е оценена от клиентите, които обслужва. От друга страна, изследванията показват, че „щастливите“ служители на работа са по-продуктивни. Това въздействие може да бъде причинено и от лоялност, въпреки че често се пренебрегва.
Запазването на вашите съществуващи клиенти ще ви помогне да намалите сумата, която харчите за помощ(support). Лоялен потребител е този, който вече е използвал услугите , които предоставяте, тъй като лоялността и познаването вървят ръка за ръка. Те се нуждаят от по-малко помощ от новите клиенти, тъй като са по-способни да правят нещата сами. По-голямата част от клиентите, които се обаждат на вашата линия за обслужване на клиенти, всъщност са по-нови клиенти, които все още не са свикнали с вашите услуги.
Заключение
Първо и най-важно, доброто разбиране на клиентелата е от съществено значение за всяка успешна стратегия за лоялност на клиентите. Това е важен критерий, който винаги трябва да се спазва. Ако не знаете точно кои са вашите клиенти, кои аспекти от вашия бизнес ги удовлетворяват и към кои аспекти са негативни, вие няма да можете да ги удовлетворите и, което е по-важно, няма да можете да ги превърнете в клиенти, които са лоялни към вашата марка. Ние, от Digital+ сме тук да ви помоглем даизградите лоялност към вашия бранд!
Ценови Листи
Планове за изграждане на лоялност
Нашите експерти ще ти помогнат да постигнеш невероятни резултати в твоите рекламни кампании, а твоят бизнес ще покори нови върхове!
Индивидуален план
Индивидуален план
- за да използваш
- всички плюсове за своят бизнес
Пакет: Имейл Маркетинг
Нашият пакет за имейл маркетинг ви предлага рентабилно и силно насочено решение за достигане до вашата аудитория и стимулиране на реализациите. Екипът ни ще проектира и изпълнява целенасочени имейл кампании, използвайки най-новите най-добри практики и технологии, за да насърчи взаимоотношенията с абонатите, да повиши осведомеността за марката и да генерира повече продажби.